Doorverwijzingen

Niet alle problemen zijn via de telefoon op te lossen, daarom kunnen wij u ook doorverwijzen voor juridische hulp. Dit doen we als kosteloze extra service voor u. Hieronder leest u hoe een doorverwijzing verloopt en wat u kunt doen als er volgens u iets mis is gegaan.

Juridisch adviesgesprek

Doorverwijzen voor verdere hulp doen we meestal naar aanleiding van een juridisch adviesgesprek. U kunt in een juridisch adviesgesprek alleen een aanvraag voor een doorverwijzing verkrijgen als de jurist die u spreekt hier ook achter staat. Samen met de jurist neemt u de gegevens door die nodig zijn voor het succesvol maken van een doorverwijzing.

Doorverwijzingsprocedure

Vrij snel na de aanvraag krijgt u eerst een bevestigingsmail. Daarin staat dat we op zoek gaan naar bijstand voor u.

Binnen enkele dagen (en vaak veel sneller) krijgt u een tweede mail. Daarin staat naar wie u door ons bent doorverwezen. Indien u na een week nog geen tweede mail heeft gehad vragen we u om even contact met ons te zoeken, dan is er mogelijk iets misgegaan.

Het kan voorkomen dat we geen rechtsbijstandverlener in ons bestand hebben om u naar door te verwijzen. Ook in dat geval ontvangt u een e-mail van ons. In die e-mail proberen we u toch zo goed mogelijk op weg te helpen. We begrijpen dat het ontzettend vervelend is als we niemand kunnen vinden! We doen absoluut ons best voor u, maar vragen ook uw begrip als het niet lukt. Doorverwijzen is een kosteloze extra service voor u die we altijd zo goed mogelijk proberen te verlenen, maar ons bestand is niet onuitputtelijk en soms is er gewoon geen match.

Bij Spoed

We doen ons best om doorverwijzingen zo snel mogelijk te verwerken, zeker als u met uw jurist heeft besproken dat er spoed bij zit. Helaas kunnen we geen garanties geven dat we (tijdig) een match vinden. Sommige cliënten bellen ons erg laat als de kwestie al in een vergevorderde fase zit. U blijft altijd zelf verantwoordelijk voor het tijdig inschakelen van juridische bijstand als u die nodig heeft.

Financieel gewin

Het kan zijn dat de Rechtstelefoon een financieel voordeel haalt uit doorverwijzingen. Wij zijn een sociaal-maatschappelijk bedrijf en dit ondersteunt onze missie. We zijn niet afhankelijk van externe partijen. Mocht u hier echter toch moeite mee hebben, dan kunt u natuurlijk altijd afzien van een doorverwijzing vanuit de Rechtstelefoon. U blijft van harte welkom om juridisch advies bij ons in te winnen.

Contact met ons over doorverwijzingen

Wilt u, na het bovenstaande gelezen te hebben, contact met ons over uw doorverwijzing? Dan kan dat zeker! Stuur onze klantenservice in dat geval een e-mail op klantenservice@rechtstelefoon.nl met uw referentie en als onderwerp ¨Doorverwijzing¨.

Gaat u ons een e-mail sturen? Verzend deze dan alstublieft vanaf het e-mailadres dat wij al van u hebben. Om privacyreden kunnen we u anders in veel gevallen niet of niet goed verder helpen.