Rechtstelefoon bij Radar

Op 8 april 2019 is de Rechtstelefoon vrijwillig aan tafel geschoven bij televisieprogramma Radar.

Hieronder leest u de status van de besproken onderwerpen. Wij zullen deze pagina vervolgens blijven updaten tot alles is opgelost.

Soms te lange wachttijd

We ontvangen bij de Rechtstelefoon een steeds verder toenemend aantal hulpvragen. Natuurlijk is het heel mooi om te zien dat steeds meer mensen ons weten te vinden, maar helaas zijn we als organisatie onvoldoende in staat geweest om mee te groeien in die steeds groter wordende vraag om een direct juridisch advies. Dit resulteert in langere wachttijden en in sommige gevallen helaas ook in te lange wachttijden. Daarom nemen we meer juristen aan. Ook krijgen onze leden nu voorrang op de wachtrij, hierdoor is wachten terwijl u een betaald informatienummer belt nu niet meer nodig en krijgen leden de voorrang die zij verdienen.

Status: opgelost ✔️

Technische storing

Helaas is een zeer kleine groep van enkele tientallen mensen niet alleen geconfronteerd door een te lange wachttijd aan de telefoon, zij konden ons tegelijkertijd ook niet per e-mail bereiken. Dit is natuurlijk extra frustrerend en heeft voor veel begrijpelijke boosheid gezorgd. Inmiddels hebben wij geconstateerd dat dit zeer kleine deel van de totaal tienduizenden mensen die we op jaarbasis helpen slachtoffer is geworden van een technische storing. Deze storing is inmiddels verholpen en alles werkt weer naar behoren. We hebben met de meesten uit de getroffen groep al een oplossing gevonden.

Status: opgelost ✔️

 

Verduidelijken voorwaarden

Wij zijn er als Rechtstelefoon om ingewikkelde juridische zaken in normale taal uit te leggen. Daarom proberen we zelf ook zo helder mogelijk te communiceren. Helaas waren we in het verleden wettelijk verplicht om door anderen geschreven algemene voorwaarden te gebruiken. Nu dat niet meer hoeft gaan we ze zelf maken. Niet in kleine lettertjes, maar grote.

Status: opgelost ✔️

Zoekt u contact met ons?

Met klachten over ons kunt u terecht op: rechtstelefoon.nl/klachten

Onze klantenservice is bereikbaar via: rechtstelefoon.nl/klantenservice

En voor een juridisch advies kunt u ons bellen op: 0900-1966